Voice Dialogue

29 SEPTEMBER '24 van 10u tot 17u

Afbeelding1.jpg

Wat is 'Voice Dialogue'?

“Voice Dialogue” is een begeleidende methodiek waarbij je in gesprek gaat met verschillende stukjes van jezelf. Het draait het allemaal om het begrijpen van de diverse kanten van je persoonlijkheid. Denk aan het hebben van kleine stukjes binnenin jou die allemaal hun zegje willen doen zoals bv: Een harde werker, een genieter etc…. met die stukjes, ga je actief in dialoog. Het idee is om inzicht te krijgen in wat er zich afspeelt in jouw innerlijke wereld en hoe die deeltjes primair kunnen zijn of misschien wel verstoten. Het is geen kwestie van goed of fout, maar eerder van begrijpen hoe deze stukjes samenwerken of soms tegenstrijdige wensen hebben.

Het doel? Zelfontdekking, groei en het aanpakken van interne conflictsituaties om tot meer innerlijke balans of een “innerlijk weten” te komen. Paarden weerspiegelen en ondersteunen de cliënt in een voice dialogue begeleiding door te reageren vanuit hun (over)leven en behoeften. Op elk stukje/deeltje van ons reageren ze vanuit hun puurheid en stemmen ze af op zowel het deel als ook het geheel. Ze hebben toegang tot delen waar de begeleider dit nog niet kan of mag en dit vanuit hun puurheid, eerlijkheid maar ook de genadeloosheid waar ze zelf toegang tot hebben. De stukjes zullen dus “ervaren” waarin ze de cliënt dienen of van dienst kunnen zijn. Als begeleider faciliteer je dit proces.

Wat mag je verwachten van deze dag?

Op deze waardevolle dag willen we je een proef geven om een deel van jezelf te ontdekken en ook om eens een deel van de ander te ontdekken. Je krijgt een goed beeld van wat Voice Dialogue nu precies is en hoe je dit kunt inzetten. Tevens ervaar je hoe paarden in te zetten ter ondersteuning.

Note: Voice dialogue is bij I For Horse een vierdaagse training. Deze dag is in samenwerking met Centaur en heeft als intentie om jou een goed beeld te geven.

Praktisch:

Datum: Zondag 29 september van 10u tot 17u